Lekker relaxdagje

Zonsondergang Waddenzee (archieffoto)

Maandag 4 juni 2018

Vandaag voor mij een lekker dagje relaxen. Rustig luisteren naar rustige muziek op Spotify, wat lezen in mijn stapeltje nummers van 'Groei & Bloei' en nieuwe ideeën opdoen voor onze tuin.

Verder een beetje dommelen op bed, totdat de fysiotherapeute komt voor wat oefeningen. Gaat allemaal goed. M'n conditie is naar omstandigheden nog goed. Ondertussen komt ook de hematoloog op visitebezoek. Mijn bloedwaarden van vandaag zijn ook nog goed. In de kweken was de BRMO-bacterie niet opnieuw teruggevonden. Was ook positief. De hematoloog hoopt dat ze deze week meer informatie krijgt over het vervolg van mijn behandeltraject.

De rituele opstapjes op de weegschaal leiden in de middag en avond weer tot plasmedicatie via het infuus en vervolgens tot frequent toiletbezoek. Vervelend, maar volgens de verpleegkundigen weinig aan te doen. De te hoge gewichten komen door de chemokuur en het infuus. Moet ik voorlopig maar mee leren leven.

Ik begin er hier een beetje genoeg van te krijgen. Hoewel het allemaal relatief goed gaat is het nieuwe er allemaal een beetje vanaf. Ik heb zin om weer naar huis te gaan. Om weer gezellig bij mijn vrouw te zijn. Om weer lekker in de tuin bezig te kunnen zijn. Mijn vrouw stuurt mij regelmatig mooie foto's van de bloeiende en geurende rozen, kamperfoelie en liguster. Ook allerlei andere planten en struiken staan nu in onze tuin in bloei.

Het scheelt dat de zon de laatste dagen niet of nauwelijks schijnt. Met zonnig weer voel ik mij sowieso vrolijker en opgewekter. Deze dagen voel ik mij steeds sneller moe. Komt overigens ook door de chemo. Wordt later wel weer beter, hoop ik!

Zo, nu ga ik het ook rustig aandoen. Lekker TV kijken.

Tot de volgende keer! Fijne avond!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie