Een korte update

Mooi weer. Een licht bewolkte lucht boven 'mijn' binnentuin.
Donderdag 7 juni 2018

Wat een rustige dag leek te worden, werd vandaag toch iets drukker dan verwacht. Ik kreeg achtereenvolgens bezoek van:
  • mijn medisch maatschappelijk werkster (periodiek gesprek)
  • mijn fysiotherapeute (met nieuwe oefeningen)
  • mijn hematoloog (met informatie, zie hieronder)
  • mijn echtgenote (zoals elke dag: fijn!)
Daarnaast kwam onverwacht ook een goede kennis van mij met zijn vriendin op bezoek. Hij is een lotgenoot van mij, leest mijn blog en kwam voor de uitslag van een scan van zijn oncoloog op mijn afdeling. Vooraf wilde hij even bij mij langs komen. We hadden een kort, maar fijn gesprek. Daarna ging hij door naar zijn afspraak, waar hij te horen kreeg dat de kanker in zijn lever was gegroeid en hij morgen opnieuw aan een chemokuur moet. Heftig! Ik wens beiden heel veel sterkte toe!

Van mijn hematoloog hoorde ik dat komende maandag 'groot overleg' tussen het MCL en het UMCG over mij plaatsvindt. Het resultaat hiervan zal ik vermoedelijk maandagmiddag krijgen. Naar verwachting zal ik dinsdag over een week (19 juni) naar het UMCG gaan voor het versneld laten groeien van mijn stamcellen, waarna deze 'geoogst' en ingevroren zullen worden. Ik ga ervan uit dat dit zo'n drie dagen zal duren, waarna ik een twee weken tijdelijk naar huis kan. Maar dit kan allemaal nog wijzigen. Ik wacht af.

Tot slot ben ik erg blij met het mooie, zonnige weer. Ik voel mij - ondanks de intredende 'dip-periode' na de toediening van de tweede chemokuur - nog steeds erg goed.

Tot de volgende keer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie