Boek 'HEILZAME TUINEN - ZIEKENHUISKAMER ALS VOGELKIJKHUT'

 

Foto van Medisch Centrum Leeuwarden (MCL)

Ik had nooit verwacht dat ik nog een aanvulling op dit gedateerde, maar voor mij ook waardevolle blog zou maken.

Heilzaam groen

Eind februari 2023 startte ik een ambitieus documentair fotografieproject: het jaarrond-fotograferen van de rustgevende en herstelbevorderende tuinen in en rond het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) in Leeuwarden. Gedurende twaalf maanden bracht ik het groen in beeld, van de groenvoorziening rond het ziekenhuiscomplex tot en met de binnentuinen en de sedumdaken. Elk seizoen fotografeerde ik wat deze ziekenhuisomgeving aan groen en natuur te bieden heeft.

Dee resultaten van het fotoproject zijn nu opgenomen in het in eigen beheer uitgegeven fotoboek 'Heilzame tuinen - Ziekenhuiskamer als vogelkijkhut'. Het is het eerste boek dat de tuinen in en rond MCL in beeld brengt en beschrijft. Met aandacht voor het verleden, het heden en de toekomst, maar ook voor de beeldende kunst in de tuinen.

Voor wie?

Dit inspirerende fotoboek is bedoeld voor zorginstellingen, zorgprofessionals en zorgverzekeraars. Eigenlijk voor iedereen die begaan is met, of werkzaam of betrokken is in de zorg. Maar ook voor patiënten, hun partners, bezoekers en omwonenden van het MCL. En voor tuinarchitecten, hoveniersbedrijven, natuurorganisaties, natuur- en tuinliefhebbers, kunstliefhebbers en historici.

De vele tuinfoto's maken dit een fijn boek om te lezen of rustig door te bladeren. Het is daarom erg geschikt om naast de tijdschriften en folders neer te leggen op de leestafels op de poli's, in de koffiekamers voor zorgmedewerkers en in de stilteruimte voor wie stilte zoekt of tot zichzelf wil komen. En ook in verpleegkamers en wachtruimtes.

Lees verder op www.MCLtuinen.nl.

 

 

Reacties

  1. Dag Meindert, gefeliciteerd met je boek maar vooral met je manier waarop je de zaken rond de leukemie aanpakt een van ons komt naar je feestje in het MCL!
    Frans Nijman , Trudeke Biermasz Witmarsum( juni 2024 beenmergtransplantatie UMCG, Frans )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Frans en Trudeke, wat een verrassing! Ik lees jullie bericht nu pas (27-9-2024).
      De boekpresentatie is inmiddels achter de rug. Hebben wij elkaar gesproken? Ik kan het mij niet herinneren. Het was ook nogal druk, waardoor ik helaas onvoldoende aandacht kon hebben voor alle bezoekers. Ik heb jullie zojuist op FB gevonden en een vriendschapsverzoek gestuurd.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onthaasten en genieten aan het water

De chemokuur is gestart

Twee jaar na diagnose acute leukemie