Dipje voorbij. Nog wel moe.

Gaai, op jacht naar bessen of jonge vogeltjes.

Zaterdag 9 juni 2018

M'n dipje van gisteren is gelukkig achter de rug. Ik heb vannacht goed geslapen en ook vanochtend en vanmiddag een dutje gedaan. Ik ben namelijk nog wel steeds snel moe. Maar dat is normaal bij deze kuur. Achteraf hoorde ik dat ook de dip zelf mogelijk veroorzaakt kon zijn door de gebruikte medicijnen (of aanpassing hiervan). Verder voel ik mij - gezien de omstandigheden - goed.

Houtduif met rood prunusbesje.

Vandaag was ook de zon weer regelmatig te zien. De bessen in de prunusbomen in de binnentuin kleuren steeds roder. Ze vormen inmiddels een geliefde voedselbron voor de vogels. Niet alleen de merels eten ervan, maar ook de houtduiven. Ze halen soms halsbrekende toeren uit om de lekkerste besjes van het eind van de slappe boomtakken te plukken.

Een gaai vloog vanmiddag wat in de tuin rond. Ik kreeg de indruk dat hij van de bessen snoepte, maar het kan ook zijn dat hij eigenlijk op jacht was naar jonge vogeltjes als prooi voor zijn eigen jongen.

Turkse tortel bij de drinkbak.

De vogels maken nog steeds dagelijks gebruik van de waterbak om te drinken en te badderen. Het zijn vooral de merels, die de bak bezoeken. Maar ook de houtduif, de zwarte kraai, de kool- en pimpelmezen en de grote bonte specht komen regelmatig langs. Vandaag kwam voor het eerst sinds langere tijd ook de turkse tortel (duif) terug om even te drinken.

Tot zover dit blogbericht. Tot de volgende keer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie