Een nieuwe week

Op de hometrainer
Zondag 3 juni 2018

Het begin van een nieuwe week. Gisteren sloeg ik een dagje over. Met m'n blogberichten, bedoel ik. Ik voelde me door een onderbroken nachtrust nogal moe. Ik moest die nacht steeds uit bed vanwege m'n opnieuw toegediende plasmedicatie. Toch vervelend. Door al het toegediende infuus met veel vocht, in combinatie mij mijn normale eten en drinken, kom ik nu regelmatig twee kg uit boven mijn gewicht toen ik hier voor de tweede kuur werd opgenomen in het MCL ziekenhuis. Dit was toen 83,6 kg.

 Bovendien maakte de airco vrijdagavond nogal veel geluid nadat ik voor het slapen gaan de temperatuur zachter had gezet. Het kan ook een toevallig gelijktijdige storing zijn geweest. In elk geval was het hard brommende geluid op alle vijf kamer op deze gang te horen. Later stopte de overlast gelukkig. Alleen kreeg ik wel de indruk dat de temperatuur nu niet meer hoger kon en bleef het overdag - zonder de zonneschijn - vrij koud.

Daarom vroeg ik voor afgelopen nacht maar een extra deken. Was wel weer lekker warm. Vandaag kwam iemand van de technische dienst even langs. Bleek mogelijk een storing in de apparatuur, waarvoor men eigenlijk boven het systeemplafond op mijn kamer moest zijn. Vanwege mijn opname hier kan dit dus voorlopig niet om hygiënische redenen. Daarom kreeg ik vandaag een elektrische kachel op mijn kamer. Past mooi onder mijn raam.

BMRO

Ondertussen blijk ik nu ook een 'Bijzonder Resistent Micro-Organisme' (BMRO) te hebben. Het gaat om een bacterie die veel mensen bij zich dragen, bijvoorbeeld in de darmen. Normaal geven deze bacteriën geen hinder, maar soms kunnen ze wel een infectie veroorzaken. Bij gezonde mensen is dat ongevaarlijk, maar wanneer mijn weerstand door de chemo sterk afneemt kan het voor mij wel problemen opleveren. 

Ik begreep van de dienstdoende internist dat voor de bestrijding van deze bacterie nog slechts één soort antibiotica beschikbaar is. Wanneer ik koorts zou krijgen moet ik deze soort antibiotica krijgen. Deze bacterie is namelijk resistent (ongevoelig) voor de andere antibiotica. Het risico bestaat echter dat 'mijn' bacterie ook resistent is of wordt tegen deze antibiotica. Voorkomen moet daarom worden dat ook andere (zieke) mensen in het ziekenhuis hiermee besmet worden. Daarom geldt er voor mij nu een 'contact-isolatie'. Zie ook deze informatiefolder.

Update 4-6-2018: Vandaag werd de bacterie niet meer aangetroffen. Een meevaller!

17:15 uur: warm eten

Ditmaal een smakelijke vegetarische lasagne met veel paprika en een kaasdressing.

Tot zover dit blogbericht. Tot de volgende keer!











Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Onthaasten en genieten aan het water