8 mei: feest!

Tulpenvelden bij Sexbierum (archieffoto Meindert van Dijk)
Dinsdag 8 mei 2018 

Weer een kort blogbericht om jullie te laten weten dat het - gezien de omstandigheden - erg goed met mij gaat. Wel ben ik de laatste dagen snel moe. Dit komt door de lage bloedwaarden. Het aantal bloedplaatjes in mijn bloed was gisteren zó laag (minder dan 5) dat ik via het infuus een bloedplaatjes van donoren kreeg toegediend.

Vanwege de vermoeidheid doe ik vaker en langer powernaps. Na een dutje ben ik lekker opgeknapt en voel ik mij weer goed. Ik neem nu bewust meer tijd voor mijzelf. Wanneer ik moe word ga ik gewoon lekker op bed liggen. Andere dingen, zoals dit blog, kunnen wel wachten. Ik zelf ga nu vóór.

Het eten bevalt mij hier ook steeds beter. Had ik al eerder voor elkaar gekregen dat ik voor het ontbijt en lunch bruin brood en pindakaas kon krijgen, sinds gisteren is daar jong belegen komijnekaas 48+ bijgekomen. Een plakje kaas is afzonderlijk verpakt en aanzienlijk smakelijker dan de normale flauwe 30+ kaas. Ook de warme maaltijden lijken wat smakelijker te worden, nu ik zelf (tijdelijk) iets minder vast houd aan mijn overtuigingen om geen varkensvlees en zo min mogelijk ander vlees te eten. *

Verder kan ik om een pilletje vragen wanneer ik vanwege een licht misselijk gevoel weinig trek heb in eten. Zo'n pilletje moet ik een half uur voor de maaltijd innemen en werkt goed. Bijwerking is dat ik er na de maaltijd wat extra slaperig van word.

De nachten slaap ik gelukkig ook nog steeds goed. Tussendoor wel enkele keren naar het toilet, maar daarna kan ik weer goed inslapen.

 

Feestje

Vanochtend vierden mijn vrouw en ik hier een klein feestje. Het was 42 jaar geleden dat we onze eerste date hadden. Het was toen - evenals vandaag - een erg warme dag, waarop we naar het Scheveningse strand gingen. We staan elk jaar even stil bij deze datum (8 mei). Nu met wat gebak bij de koffie. Thuis kreeg zij van mij een bos geurende rode rozen bezorgd. En zo proberen we steeds weer met elkaar wat van het leven te maken.

Tot zover deze korte update.

Lieve groetjes!



* Update 18:00 uur
De warme maaltijd van vandaag viel mij helaas zo tegen dat ik mijn bord grotendeels onaangeroerd heb gelaten. Ik dacht een paddenstoelenhachee te krijgen. Het bleek echter een vegetarische schotel te zijn met paddenstoelen, noten, peulvruchten en blokjes aardappel. Ik vond er - ook na toevoeging van zout - weinig smaak aan zitten. Het geheel stond mij erg tegen. Gelukkig had ik ook een bakje met stukjes appel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie