Dag van de verpleging


Zaterdag 12 mei 2018

Vandaag is het de Dag van de Verpleging. De Dag van de Verpleging wordt elk jaar op 12 mei gehouden. 12 mei 1820 is de geboortedatum van Florence Nightingale, die algemeen wordt beschouwd als grondlegster van de moderne verpleegkunde. Sinds 1965 is 12 mei International Nurses Day. Vanaf 2013 wordt deze dag ook wel de Dag van de Zorg genoemd. (Bron: Wikipedia)

Daarom staat dit blogbericht in het teken van deze dag. Om de verpleegkundigen, die mij uitstekend verzorgen, een beetje in het zonnetje te zetten. Maar ook omdat ik trots ben op mijn schoonzuster en nichten, die al jaren in de zorg werkzaam zijn!

Een tekst, die ik op Facebook voorbij zag komen.


In het MCL Leeuwarden kregen het personeel én de patiënten 😀 bij de koffie een smakelijk pecanbroodje met daarop de tekst 'Dag van de Verpleging'.


Op mijn beurt liet ik mijn waardering voor het personeel van mijn verpleegafdeling Z blijken door het aanbieden van een mooie bos bloemen, die mijn broer voor mij in de bloemenwinkel in het ziekenhuis had gekocht. Ik mag immers zelf niet van de kamer af.

Verder heb ik vandaag weer genoten van het mooie uitzicht buiten. Bovenstaande foto toont wat ik zie als ik op bed lig. Niet verkeerd, toch?

De warme maaltijd bestond vandaag voor mij uit runderpoulet met snijbonen, aardappelen en bruine bonen (voor de eiwitten zeker). Na toevoeging van wat zout en peper smaakte het redelijk. Ik at in elk geval mijn bord leeg.

Bij de controles aan het begin van de avond bleek mijn temperatuur te zijn gestegen tot 38,3. Later op de avond werd opnieuw gemeten. Omdat de waarde later op de avond gelijk bleef moet nader onderzoek gedaan worden. Hierover later meer.

Terwijl ik dit schrijf zitten twee houtduiven in de berk voor mijn kamer elkaar te liefkozen. De merel geeft ondertussen een melodieuze serenade. Het leven is mooi!

Tot de volgende keer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie