Afsluiting van deze zondag

Groot boeket gele tulpen dat mijn vrouw vanochtend van onze kranige overbuurvrouw kreeg.
Nog maar enkele maanden overleed haar echtgenoot. We hebben een fijn contact met elkaar!

Zondagavond 29 april 2018


Nog even een korte afsluiting van deze zondag. Ik vond het fijn dat mijn moeder, zuster, broer, schoonzuster en mijn vrouw op bezoek kwamen. Keurig steeds maximaal twee tegelijk en handen goed gedesinfecteerd. Ze waren blij dat ik er nog steeds zo goed uitzag en ik mij goed voelde.

Mijn broer had een kunststoffen waterbak meegenomen voor de vogels in deze binnentuin. Kunnen de vogels lekker uit drinken en in badderen. Thuis - in onze tuin - trekken onze vijvers en drink- en badschalen ook veel vogels. Deze waterbak staat nu op het terras voor mijn kamer. Niet te dicht bij mijn ramen zodat mijn buren ook mee kunnen genieten.

Een grote zwarte kraai liep vanmiddag al even nieuwsgierig rond de waterbak, maar maakte er nog geen gebruik van. Ik vermoed dat hij eerst de kat uit de boom wil kijken. ;-)

17:10 uur - etenstijd
Het is voor mij moeilijk wennen. Ik krijg nu al mijn warme maaltijd, ruim vóór 18:00 uur. Eigenlijk nog maar aan het eind van de middag. Ik had de vegetarische chili con carne besteld. Smaakte wel, maar had van mij wel wat pittiger gemogen. Aan de andere kant vraag ik mij af of dat nu voor mijn ingewanden wel zo verstandig zou zijn geweest. De rauwkost wortel knolselderij was ik vergeten te bestellen. Geen probleem: de chili was nu voor mij voldoende.

Na het eten fiets ik opnieuw 10 minuten op de hometrainer. Gaat gelukkig weer beter dan vanochtend vroeg. Ook later in de ochtend en na het vertrek van mijn bezoek heb ik 10 minuten gefietst. Valt dus gelukkig nog wel mee.

Vanavond drink ik twee kopjes thee met een bakje noten erbij. Ondertussen luister ik op m'n smartphone naar rustige muziek op Spotify.

21:00 uur
Even later verschijnt de verpleegkundige weer om m'n temperatuur op te nemen, mijn hartslag te meten en mij weer een antibiotica-pil te geven. We praten wat over de door mij gemaakte foto's, die ik als poster op de muur heb hangen. Ze is ook natuurliefhebster en vertelde enthousiast over de Slufter op Texel, waar ze laatst was geweest.

21:20 uur
Ik ben moe en ga mij rustig gereed maken voor de nacht. Welterusten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie