Een nieuwe dag met meer rust


Donderdag 26 april 2018.
Vannacht weer lekker geslapen. Ik voel me nog steeds niet ziek, terwijl de chemokuur is gestart.
Rustig ontbeten met het uitzicht op de schitterende, wat natuurlijk aangelegde binnentuin. Fijn dat de kamers van de rond deze tuin slechts één laag hebben. Daardoor is er veel lucht te zien, zon en steeds afwisselende wolkenpartijen.

Vanmorgen hoorde ik door de dikke isolatieramen toch nog een merel en een koolmees zingen. Tijdens de lunch verschenen er ook twee fraai gekleurde gaaien. Ze zouden hier kunnen nestelen, maar ik denk eerder dat ze op zoek waren naar prooien, jonge vogeltje in nesten.

Het gegeven dat ik als natuur- en buitenmens in dit voorjaar en naderende zomer vrijwel niet buiten in de natuur kan wandelen valt mij eigenlijk het allerzwaarst van dit ziekteproces (wat ik als zodanig dus nog niet ervaar).

Onthaast.TV

Vanochtend weer een poosje gefietst op de hometrainer. Lekker ontspannend met het uitzicht op de binnentuin en met mooie  natuurvideo's met rustgevende muziek. Ik heb deze verzameld op YouTube en geplaatst op mijn eigen YouTube-kanaal Onthaast.TV. Nooit verwacht dat ik zelf onder deze omstandigheden vanuit een ziekenhuis zou profiteren van deze rustgevende video's.

Meer rust

Ik vind het fijn dat het nu wat rustiger is geworden. Ik weet nu min of meer wat me te wachten staat. De voorbereidende onderzoeken zijn afgerond en de behandeling loopt. Vandaag bezoek gehad van de fysiotherapeut en diëtiste. Fijn om van hen tips te krijgen om mijn conditie, voor zover mogelijk, zo goed mogelijk op peil te houden.

Wordt vervolgd...

Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie