Een beetje op en af

Fitness apparatuur tegenover mijn kamerdeur.

Zaterdag 21 juli 2018

Zomers warm

Volgens Buienradar is het hier in Groningen 28 graden Celsius, zomers warm! Mensen die ik telefonisch spreek klagen over de hoge temperaturen buiten. Hier binnen zorgt het klimaatbeheersingssysteem op de afdeling voor een aangename temperatuur. Soms vind ik het zelfs nodig om mijn vest aan te trekken, omdat ik het koud krijg.

Warm kreeg ik het vanochtend ook tijdens het gedurende tien minuten fietsen op de hometrainer. Even later liep ik op de loopband gedurende een half uur door de straten en parken van Buenos Aires in Brazilië. De videobeelden gaven mij een mooie indruk van deze Zuidamerikaanse stad. Na afloop van de wandeling kon ik weer lekker afkoelen op de afdeling. 😀 

Misselijk

Sinds gisteren heb ik wat last van misselijkheid. Vermoedelijk een gevolg van de bestralingen. Het eten smaakt mij minder. Bij het ontbijt en de lunch vervang ik het brood door yoghurt met muesli. De warme avondmaaltijden beperk ik tot een kleine porti of iets alternatiefs, zoals 'Protino'.

Om de misselijkheid en overgeven zoveel mogelijk tegen te gaan krijg ik vóór het eten medicatie toegediend. Helaas werkt het niet altijd goed. 😒

Diarree

Helaas steekt bij mij nu ook de diarree de kop op. Het valt nog iets mee, maar wanneer het doorzet betekent dit waarschijnlijk dat ik niet meer van mijn kamer af mag en niet meer op de loopband kan.

Chemo

Morgenochtend om 08:45 uur krijg ik mijn nieuwe chemomedicatie toegediend. Dit duurt ongeveer tien minuten.  Maandag volgt de tweede en laatste chemotoediening. Maar afwachten hoe dit gaat verlopen.

Vermoeid

Tot slot speelt de vermoeidheid mij voortdurend parten. Ik slaap vrij veel, maar probeer af en toe toch wat actiever te zijn. Zoals met wat bewegingsoefeningen, het lezen en het bijhouden van mijn blog. En natuurlijk niet te vergeten met het lezen van jullie reacties op mijn blogberichten!

Tot zover dit bericht. Tot de volgende keer!










Reacties

Populaire posts van deze blog

De chemokuur is gestart

Stamceltransplantatie

Twee jaar na diagnose acute leukemie